torsdag 11. mars 2021

Inspirasjon: Insomniac Events

Du veit korleis eg har det med neonlys, pastellfargar, skumring? spurte Anna Kleiva i Echo Mountain, og jeg nikka entusiastisk for meg sjøl. Jeg veit nøyaktig åssen du har det.

Jeg kan bruke altfor lang tid på å prøve å forklare for dere hva Insomniac er, eller jeg kan bare linke dere til hjemmesida deres. En veldig kort gjengivelse: Insomniac er et slags klubbkonsept som står bak events (som jeg gjerne skulle hatt et tilsvarende uttrykk for på norsk, men jeg må vel innse et event faktisk er et ord som er på vei inn i den norske dagligtalen) og ravefester med et visst visuelt uttrykk. Eventene deres inkluderer kunstinstallasjoner, musikkfestivaler og escape rooms. Sjøl blei jeg introdusert for Insomniac via en drive-through multimediaopplevelse – dessverre ikke gjennom personlig erfaring, men gjennom noens instastory. Og litt på samme måten som med Meow Wolf gir Insomniac meg følelsen av å dykke ned i et slags neonhav, trå inn i en annen dimensjon, omgi meg med kunst på alle kanter. Kan noen snart ta ansvar og sende meg av gårde til det sørlige California?






(Fra Electric Mile, drive-through-installasjonen som satte i gang fascinasjonen min.)






(Fra EDC Mexico.)





(Fra Okeechobee.)






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar