lørdag 18. april 2009

Til informasjon:

Jeg leste ut Harry Potter and the Deathly Hallows i stad.

Midtvis i leseprossessen, fikk vi i engelsktimen delt ut Atonement. Hvilket tok sin tid å lese. Men de detaljene skal jeg unngå. Poenget var at hadde ikke den kommet og avbrutt, hadde det skjedd tidligere.

Ænivæis, det var jo så vakkert. Jeg gjetta hva the missing link mellom Harry og Voldy var omkring midten, da, men det var jo bare en bagatell. Og slutten var en eneste stor klisjé, men herregud, det var da en opplevelse, dere! Jeg forstår med hele mitt hjerte hva folk fuzzer sånn om, og for meg ustråler hele serien bare ett eneste stort og deilig ord: leseglede. Jeg begynte å grine opptil flere ganger - altså, joda, jeg begynner lett å grine når jeg leser, lettere enn når jeg for eksempel ser film, men likevel - og det var ikke nødvendigvis fordi det var trist, men fordi det var så mange andre følelser. Overalt! Hele tida! Og jeg må ikke spoile noe, nei. Må ikke det. Skal ikke det.

Men var det nødvendig å ta livet av så mange godtfolk? Ah. All the more emotions, elns.

(Og oh, husker dere denne fyren? Jeg møtte ham igjen i går. På bussen da og, ja. Hell og lykke som jeg er velsigna med, går han på den skolen som ligger 500 meter unna den jeg går på. Denne gangen var jeg i det minste med Alex, og vi holdt på å dævve av latter da vi så ham, bare fordi han er så... rar. Jeg mener, fordommer til side, 165 cm høye gutter med hip hop-klær fra en annen verden som går og headbanger mens de synger "mm-tsj-mm-tsj-mm-tsj" for seg sjøl, det hele uten headset, er faktisk intet annet enn komisk. Alex var derimot særs lite forståelsesfull da vi kom på bussen, og tok på sitt eget headset og så en annen vei. Fyren kjente meg tydeligvis ikke igjen fra sist, og begynte på nytt med avhøret sitt, og denne gangen hadde visst rektor trua med å ringe til politiet fordi han hadde gjort ett eller annet. Og jeg sleit så fælt med å holde meg alvorlig hele tida, og jeg innså jo at det var litt feil ting å gjøre, for å se vekk idet han ser på meg og smile kan jo gi litt feil signaler, men herregud.)

9 kommentarer:

  1. Potter-løøv <3 Da er det ikke så rart om man ikke har mer løøv igjen for lave snålinger i utenomjordiske hip-hop klær.

    SvarSlett
  2. Akk! *klagesang* Det er så vakkert og trist og nydelig og... akk! HVORFOR?! Og JAAA! og AKK! Nå er det hele slutt :'/ Tror jeg må lese alle igjen! Hele sommeren^^ Husker jeg gikk og leste og lå i graset og leste i fjor sommer<3 Det var tider! Og nå er du ferdig med den siste o_o

    Haha, husker jeg bare "whuuut? O_o" når jeg leste om han første gangen! :P

    SvarSlett
  3. jeg fikk inntrykk av at Rowling drepte så mange av de "mindre" karakterene, fordi hun ikke fikk noen av hovedpersonene drept. men jeg ble sur for hun drepte sånne fine folk, og det var jo helt unødvendig mener jeg, hehe. må si jeg ble surest når en viss person som jeg syns var diggest, døde, men kan vel ikke si hvem det er i tilfelle noen ikke har lest:)
    men det er en bra bok, trur nesten jeg må lese de en gang til <3

    SvarSlett
  4. Ja, Harry Potter er herlige bøker, å som jeg husker da jeg fikk tak i "Deathly Hallows" og omtrent ikke klarte å sove natten etterpå fordi jeg bare måtte lese videre :) Og det var ellers litt morsomt at du nevnte det med at J.K. Rowling drepte for mange figurer for jeg leste en fanfiction for noen uker siden der nettopp det var temaet og der karakteren var nettopp J.K. Rowling som sitter og skriver og så oppdager at hun har drept hver eneste karakter i Harry Potter-serien og rømmer for å slippe unna de forargede fansene (veldig morsom fanfiction-historie for så vidt). Bare tenkte på den nå...

    Ellers håper jeg du har en fin helg!

    SvarSlett
  5. Wowowow. ON TIME BITCH! HEHE. Neida. Men jau, no kan du vere med på HP-nerde neste gang eg, du og Ingrid er møtast. Då blirre prat : D

    SvarSlett
  6. Harreh Pottah foh evah and evah <3

    @ Niko: Ja, veit du hva, to av mine yndlingspersoner døde. Faen så urettferdig.

    @ Imma: Takk! :'D

    @ Eva: Omgjaaaa, which reminds me at det må jo bli snart! D: Vi fikk jo ikke til nå i påska, og deg har jeg jo ikke sett siden... *le gasp* forrige skrivebuatreff!!11!!

    SvarSlett
  7. først: hahaha, morsom dude!
    second: grættz med to nominasjoner til månedens poet! velfortjent<3

    SvarSlett