lørdag 31. desember 2016

2016-lista

2016 har vært det jævlige året da (nesten) alle heltene døde, og da verden gikk mer eller mindre til helvete reint politisk. På et reint personlig plan, derimot, har det fortona seg omtrent som dette for meg:



Hva gjorde du i 2016 som du aldri har gjort før?
Skreiv erotisk novelle - og leste den høyt for et publikum! Tilbrakte ei hel natt på teater. Vant Buskerud fylkeskommunes kulturstipend. Var på fest på Naturhistorisk museum. Hadde grønt hår. Fullførte et toårig forfatterstudium. Var på Ultimafestivalen og på Elvelangs i fakkellys. Kjøpte kjole fra Manillusion (som har vært en av mine yndlingsklesbutikker i fem - seks år, men jeg har tidligere bare kjøpt ei strømpebukse og hårfarge der før). Var på Oslo Vegetarfestival. Var på opera.

Beste konsert:
Jeg har faktisk vært på veldig mange bra konserter i år, så det er vanskelig å velge bare én. Kent var kanskje den beste, men Fremtidshund var den som overraska meg mest.

Hvilke land har du besøkt det siste året?
Sverige ♥

Hva ønsker du deg neste år som du har savna?
Forlagskontrakt, hehe.

Hvilke TV-serier var de beste du så?
Skam og Stranger Things. Skam var det jeg obsessa mest over, men jeg trur mye av grunnen er måten det blir publisert på. Det at ingen veit når neste klipp eller chattelogg kommer, skaper en helt unik deltagelse for seeren i serien. Med Stranger Things, derimot, hadde jeg muligheten til å se alt rett etter hverandre, om det var det jeg ville. Og det ville jeg jo. Jeg så hele første sesong i løpet av to dager. Det gjorde at jeg forholdsvis fort blei ferdig med det, på en måte. Men åååhhh, neste sesong kommer antakelig i løpet av 2017!!!! Honorable mentions: Westworld og Les Revenants (som riktignok kom i 2012, men jeg så det jo i år).

Hvilken bok er den beste du har lest i år?
Songfuglen av Jan Roar Leikvoll.

Hva slags musikk har du hørt mest på?
I følge last.fm er det Rasputina, Emilie Autumn, Lindsey Stirling, Crystal Castles og Taking Back Sunday. I den rekkefølgen.

Hva ønska du deg? Og fikk?
Kulturstipend fra Buskerud fylkeskommune.

Hva gjorde du på bursdagen din?
På sjølve datoen spiste Jørgen og jeg thaimat på Yaya's og gikk på kino og så Hail, Caesar!. Noen dager seinere feira jeg den med besøk fra et utvalg fine mennesker i forholdsvis rolige omgivelser.

Hva har holdt deg i mental balanse?
Jørgen og andre bra mennesker i livet mitt.

Hvilken var den beste filmen du så?
Ikke umulig at det var Bone Tomahawk.

Ønsker og planer for det nye året:
Skrive ferdig novellesamlinga mi for deretter å jobbe mot en utgivelse. Skrive masse mer på romanen min. I det hele tatt bli flinkere til å prioritere skrivinga.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar