onsdag 4. januar 2017

Desember 2016

Opplevelser: Mat og vin med gode venner på New Anarkali. Kafékos med Tromsø-venner. Kinotur med Vibeke og Jørgen. Julefest hos Eirin og Eirik. Var modell på Adam og Eva-skolen. Jul i Lier, med alt det innebærer av TV-titting, spising, gaveåpning og familiesammenkomster.

Innkjøp: Helt sist i desember spleisa Jørgen og jeg på et nytt stereoanlegg etter at det gamle blei ødelagt. Betalte bare 300 kroner for den typen kvalitet som man bare lagde da man trudde teknologien kom til å vare i femti år.



TV-serie: Framfor alt annet Skam. Så også litt på Peaky Blinders, en spennende og kul serie, særlig om man, som meg, liker tidlig 1900-tallsestetikken.



Spill: Har egentlig ikke kommet meg noe særlig videre på Final Fantasy VIII. Har liksom vært så veldig opptatt med å skrive den siste tida. Men altså, det er vel strengt tatt dette jeg holder på med på spillfronten om dagen, om det kan sies at jeg holder på med noe på spillfronten om dagen overhodet.




Film: Arrival og De urørlige. Flotte filmer begge to, på hver sin måte, selv om jeg kanskje blei bittelitt skuffa av dem begge. Ikke fordi de på noen måte er dårlige filmer, altså, heller fordi forventningene mine var en smule for høye, særlig etter å ha lest denne anmeldelsen av førstnevnte. Men begge anbefales, la meg få understreke det enda en gang!




Bok: Det går sakte, men sikkert framover med Slik skal vi velge våre ofre av Bjørn Vatne.

Musikk: Jørgen viste meg denne fantastiske sangen, som leder tankene mine hen til Stranger Things. Nå hjelper det litt at jeg allerede har en forkjærlighet for åtti-nitti-tallssynth, da.

2 kommentarer:

  1. Fin desemberoppsummering og mens jeg ikke har sett "Arrival" skjønner jeg litt skuffelsen hva angår "De Urørlige" for det er en veldig fin film og jeg likte den supergodt første gangen jeg så den, men for min del har den ikke funket så godt når jeg har sett den senere siden poenget og budskapet med filmen blir opplagt såpass tidlig at det er veldig mye av filmen som føles litt som dødtid. Ellers hurra for jul og nytt stereoanlegg og fin desemberoppsummering :)

    SvarSlett
  2. Takk for kommentaren! Jeg er veldig enig med deg, jeg føler ikke et enormt behov for å se den igjen. Med det sagt syns jeg absolutt du bør se "Arrival", altså, trur den er veldig up your alley. Tankevekkende sci-fi fullstendig blotta for kjedelig action :)

    SvarSlett