søndag 7. september 2008

Alle med livet kjært i østlandsområdet bør snart holde seg innendørs

Hvorfor? Gjett hvem som snart skal slippes løs med bil og det hele. Det er ingen ringere enn yours truly, det. Og det skjer meget, meget motvillig. Du aner ikke hvor mye jeg har grini og banna for å slippe denne djevelskapen, men nå er det altså ingen utvei. Pappa har meldt meg på teorikurs. Greit nok, riktignok er det teorikurs, og prakisen lar vente på seg, men nå har jeg liksom enda mindre til unnskyldning. Før kunne jeg stolt proklamere at jeg ikke hadde traffikalt grunnkurs på samvittigheten, og derfor måtte holde meg på passasjersida, men jaggu greide ikke pappa å lure meg med på det òg. Nå er jeg altså påmeldt. Jeg føler meg skikkelig sjuk. Det skjer i morgen. Jeg kommer til å få nervøst sammenbrudd der. Og det verste er at jeg ikke har en skikkelig grunn for det engang. På overflata har det liksom vært at som kommunist mener jeg at jo færre biler, jo bedre, til og med når en bor 2,5 km under nærmeste bussholdeplass, nettopp som undertegnede, og at jeg derfor av miljømessige årsaker ikke vil ha lappen. Ikke bare er det en intelligent årsak som samtidig setter meg i et godt lys, men det er ikke så veldig usannsynlig at det hadde vært den faktiske grunnen heller. Men siden alle er så blodig ærlige på internett, skal jeg ut med hva som egentlige årsaken til at jeg lurer på om jeg skal fake mitt eget sjølmord innen morgendagen.










Jeg er livredd for å kjøre bil.

8 kommentarer:

  1. Eg har ikkje akkurat kome meg så langt i bil verden eg heller. Har trafikalt grunnkurs og har ikkje ovelseskjørt siadan det nest siste the white stripes albummet kom ut, som da var 2005. Herre det er lenge sidan. Off. Og grunnen for at eg slutta å ovelseskjøre var at eg syns det er sjukt skummelt. Ikkje noko problem å sitte på med folk som kjører i hundreog stygt, nei da, men når eg skal sitte bak rattet er det berre skummelt...

    SvarSlett
  2. Haha. Du høyrast ut som meg i midten av juni, då eg og proklamerte på bloggen min at eg plutselig skulle starte med bilkjøyring og det heile, eg var plutselig meldt på teorikurs, og hadde min første kjøyretime. og EG var livredd for å den første timen. Eg var sikker på at eg kom til å gå skikkelig gale. Og eg saug første gangen, heilt sant. Eg var redd, og eg har våre redd ei stund, men no er eg ikkje redd lenger, etter mykje øveleseskjøyring så syns eg ikkje det lenger er skummelt å kjøyre i 80/90 km i timen. jaja. Eg og syns det var kriminelt å skulle byrje med det der, ettersom eg faktisk er NU-medlem, og eg har forakte bilkjøyring før, men eg må berre innsjå det, at eg som bur på landsbygda trenge lappen. Jaja. Teorikurset var gøy iallefall. Ditta går bra!

    SvarSlett
  3. hahaa, jeg føler meg griseheldig sånn atm.
    pappa may be überüberkonservativ, for rik til at jeg får stipend og overbevist om at jeg blir voldtatt hvis jeg går med rosa ballerinaskjørt, men jeg får lov å ikke ta lappen :'D

    men eh, de sier jo at det er morsomt?

    SvarSlett
  4. Var der på kurset i dag, og akkurat dét var jo ikke så ille. Det er sjølve kjøringa jeg gruer meg til, og nå har pappa begynt å mase om til helga allerede. Og faren min er... veldig voldsom. Så det kan jo bli en mer eller mindre hendelsesfull affære.
    Men jo, takk for varmende ord, dere, jeg setter pris på det, veldig mye <3

    SvarSlett
  5. Jeg og! Jeg skal begynne på sånn grunnkurs, men jeg vil ikke kjøre bil! Det virker kjempeskummelt.

    SvarSlett
  6. Jah, jeg blir redd :( Pappa snakker om at jeg bør ha lappen innen jul! D:

    SvarSlett
  7. Oi, så koselige kommentarer? Og det mener jeg også ^^ Kan være med den fine nynorsken som ligger her, eller bare at jeg føler meg litt tryggere når dere er livredde? Jeg ble nettopp ferdig med kurset, og tenker at det kommer jo forhåpentligvis til å gå veldig bra. Men ikke begynn med bykjøring, det er jo enormt fælt, begynn heller på litt øde veier som du vet ingen kjører på? Og så gir du farger i om noen sitter og summer om at du skal kjøre fortere enn 20 km/t de første femten minuttene og så går det nok bra? Kjenner jo at NU sitter og skriker bak i hodet, men som tidligere sagt, slik er det da på bygda? -.-

    Fantastisk flott blogg, forresten! Det må jeg virkelig si^^

    SvarSlett
  8. Yay, bloggkompliment! Takk for det!
    Bykjøring blir sikkert litt vanskelig, i og med at det er et par mil inn til byen, så det blir nok bare litt rundt her i nærområdet, i så fall. Jeg får prøve å overleve. Får satse på det.

    SvarSlett