fredag 26. september 2008

Minirapport og ei lita oppmuntring (til meg sjøl)

Kjøretimen på onsdag gikk... greit. Den gjorde faktisk det. Kjørelæreren min syntes jeg var flink, og at jeg gira fint, men at jeg ikke var heeelt trygg når det gjaldt å holde meg ca. på veien. Høhø. Da jeg svingte, havna jeg nemlig av en eller annen grunn i venstrefila, og da biler kom mot meg, blei jeg helt fra meg og havna nesten i grøfta på mi side for å unngå at de kjørte på meg. Det var litt guffent, men jeg lever jo ennå. Ikke det at jeg er sugen på å ta noen flere timer, altså, til tross for at pappa har bestilt hele to til neste uke - mandag og tirsdag, faktisk, så jeg får det jo fort overstått.

Men jeg kom til å tenke på noe en gang for noen måneder siden da Vibeke og jeg var ute og kjørte en gang. Det var en skikkelig taper foran oss, og Vibeke banna ham/henne litt opp og litt ned, før hun så noe ikke jeg så, nemlig et skilt i bakruta, og sa: "Å ja, det var L, ja." Og gjett hva jeg tenkte. Wøhø. Uansett, det satte meg på ideen om at når (det gjør vondt å skrive dét i stedet for "hvis") jeg begynner å kjøre med pappa, så vil jeg ha et sånt skilt i bakruta:

Men jeg trur ikke Statens vegvesen, eller hvem det nå er som kontrollerer at alle L'ene skal være røde mot en hvit bakgrunn og i Arial font ville ha godkjent den. Men det hadde vært grisetøft, da, hallo. Sånne ting gir meg nesten lyst til å kjøre.

Og for å få tankene over på noe annet, poster jeg et artig lite sitat som jeg fant på AsiaJam-forumet under tråden "What do your parents think of the music you listen to?":

"every single person i know hates all the japanese music i listen too *sob* haha
they get all arsey like 'i dunno what she's saying'
'it's a he'
'well it looks like a girl!'
especially miyavi. my stepdad was like is that hilary duff?"


Jeg lol'a.

5 kommentarer:

  1. Jeg får ikke til å vote på pollen din. Du må ha et alternativ som sier nei, fordi jeg misforsto så sinnsykt i fjor, og fordi skolen jeg går på nå ga meg ikke beskjed om at jeg kunne ta trafikalt grunnkurs der, men jeg må egentlig ta det snart ellers så blir jeg helt utenfor selv om jeg egentlig ikke skal kjøre bil engang, bortsett fra kanskje muligens en VW typ-2 minibuss.
    Jeg kan jo ta niks, men skal da. Som et alternativ.
    L-L ville vært kult da=d

    SvarSlett
  2. mwahahahahaa!
    du kan... inngå et kompromiss og lage L-Len(for det så ikke teit ut at aaall) rød?
    eller bare sette den på vedsidenav elns xD

    ps: jeg har i grunnen _litt_ lyst til å ta lappen, bare så jeg kan få meg sånn hippiebuss, eller beetle i søte farger. men jeg skal beherske meg. holde begjæret under kontroll. jah.

    SvarSlett
  3. L-L hadde vært stilig, eller om ikke annet originalt. Ellers er det bra at kjøretimen gikk greit da og jeg tror sikkert at det kan være en ganske befriende følelse å kjøre bil, sånn med vinduet oppe, vinden i håret og musikken på full styrke mens man fyker av gårde. Med det sagt så er jeg personlig ganske glad jeg bor i Oslo for her trenger jeg ikke å ta lappen siden det alltids er mulig å ta t-banen fra sted til sted. Uansett ønsker jeg deg lykke til med lappen og sånt og jeg tror du vil klare deg fint :O)

    SvarSlett
  4. hihihi. Det er sandens ein søt tanke då. Den med den L-en, mykje hippiare og kulare enn den stygge greia. Eg blir flau av å kjøyre med L, men må ein så må ein. Trur nok neppe Statens vegvesen hadde godkjent den nei. Hihihihihi.
    Men jaja, det er greitt å ha lappen, eg merka det no, sånn, kjøyre når det passar. og eg syns det e gøy å kjøyre då. Så, imponernade at du er flink til å gire i første timen da, det ekkje så verst. Eg suge på det. so. Haha xD Men jaffal, ditta går bra:)

    SvarSlett
  5. @ Karen: Wøhø. Tenkte ikke så langt da jeg lagde den :]
    @ Ingrid: Jah, du veit, jeg har faktisk tenkt litt sånn, jeg og. Hvis jeg får ha hippiebuss eller Mini Cooper. Eller overta Morten :]
    @ Karoline: Ja, jeg har hatt det argumentet litt, jeg og. Flytter etter all sannsynlighet til Oslo neste år for å gå på skole. Men, eh, mamma og pappa er ikke helt enige :(
    @ Eva: Ja, det går jo ikke buss herfra heller, så praktisk er det nok. Men... sukk. Vel. Gøy er det ikke :/

    SvarSlett