torsdag 4. januar 2018

Desember 2017

Opplevelser: Juletrefest hos Eirin og Eirik. Førpremiere på Happy End på Kunstnernes hus. Hundepass. Lier-tur. Julefeiring på Nes med familien til Jørgen. Kan nokon gripe inn på Det Norske Teatret. Nyttår hos familien til Jørgen.

(Foto: Eirin)



Innkjøp: Verdens søteste julecardigan som jeg selvfølgelig brukte på julaften sammen med den fine, rosa kjolen min. Elsker Manillusion! Det dumme med å blogge på vinterstid, er at det aldri er naturlig lys mens jeg er hjemme, så fargene på bildene yter den ikke rettferdighet. Har slengt ved illustrasjonsbildene fra nettsidene til Hellbunny for at dere bedre skal skjønne greia. 




TV-serie: Jørgen har klart å ødelegge dataen sin, og det er stort sett den vi bruker for å se på serier. Så det blei dårlig med serier på oss i desember. Ikke at det gjorde noe, vi hadde nok av annet å finne på.

Film: Nevnte Happy End og Leviatan. Likte begge filmene godt, men Happy End kom ikke i nærheten av Amour av samme regissør (heller ikke i nærheten av Det hvite båndet, etter hva jeg har hørt. Den har jeg fortsatt til gode å se). Eller som en filmanmelder sa om den (fritt etter hukommelsen): Haneke på en dårlig dag er likevel bedre enn de fleste andre regissører på en god dag. Leviatan var sterk, fæl og nydelig fotografert, og etter alle målestokker en veldig god film, men den greip likevel ikke så godt tak i meg som jeg hadde håpa den ville gjøre. Den viste absolutt fram det grusomme og det korrupte ved Russland, men for meg var det også det eneste den gjorde – jeg så det skje, men jeg følte det ikke på kroppen. Gir dere traileren til Happy End, jeg, den går jo tross alt fortsatt på kino:



Bok: Det blei lite lesetid forrige måned, ass. Driver fortsatt med Når du kjenner at det begynner å ta slutt av Stig Larsson.

Musikk: Sólstafir har ei fantastisk låt ved navn Fjara. Denne elektroniske coverlåta er kanskje enda bedre, og jeg klarer ikke å slutte å høre på den:

2 kommentarer:

  1. Godt nyttår! Ser ut som har kosa deg i jula ^^ Takk for filmtips, Happy End ser spennende ut!

    SvarSlett
  2. Takk i like måte! Happy End er absolutt verdt å se, men om du ikke har sett noe Haneke før, anbefaler jeg deg egentlig å begynne med Amour, for det er en veldig mye bedre film.

    SvarSlett