søndag 6. desember 2020

Inspirasjon: Matières fécales

Jeg trur det var Vibeke som først introduserte meg til designduoen Matières fécales – eller Fecal Matter, om du vil. Hannah Rose Dalton og Steven Raj Bhaskaran designer, syr og lager klær og smykker, som forøvrig kan kjøpes herfra, men de kreative kreftene deres strekker seg lenger enn til bare mote. Jeg ser nærmest på Fecal Matter mer som et pågående stykke performancekunst, for det visuelle uttrykket deres er så overskridende at å låse det til bare ett felt ikke gir så mye mening. De utforsker blant annet ideer om kjønn, religion og hva det vil si å være menneske.










(Fra Infamy, fotografert av Nick Knight)







(Fra Tush Magazine, bilder fra Fecal Matter World)



Og, som tilfellet ofte er med kreative utøvere hvis kunst kan sies å være "mørk" eller i det minste ukonvensjonell, har jeg fått inntrykk via Instagram av at Hannah og Steven er et par av verdens søteste og hyggeligste mennesker.

2 kommentarer:

  1. Jeg skjønner godt hvorfor dette er inspirerende for det er veldig fascinerende og mange av disse bildene var ganske flotte. Og jeg tror også at mange som fremstår mørke og ukonvensjonelle egentlig er superkoselige.

    SvarSlett
    Svar
    1. Fint å lese at du fikk noe ut av dette!

      Slett