torsdag 30. desember 2010

2010 - the way I rolled

Heizann. Det er træddefte desember, og fordi jeg er superkul, skal jeg på nyttårsparty i hovedstaden i morra, og togavgangene fra Lier er like morsomme som alltid, med siste tog som går kvart på seks, og kjenner jeg meg sjøl rett, kommer jeg til å dusje og stresse fram til da, så det årsoppsummerende blogginnlegget kommer i dag i steden. Og jeg tenker jeg bare begynner med den musikken jeg har hørt på mest i år. Fordi last.fm (og jeg syns alle bør ha en profil der, for det er et enda mer fantastisk nettsamfunn enn Facebook) har en sånn praktisk dings som gjør at du kan blant annet kan se hva du har hørt på i løpet av tolv måneder. Så her kommer topp femten-lista mi. Klikk på linken for å høre på sangen på YouTube.

1. Lady Gaga - Telephone - spilt 121 ganger.
2. Salem - King Night - spilt 88 ganger (og det der er potensielt den mest forstyrrende musikkvideoen jeg noen gang har sett. Du er herved advart. Ikke skyld på meg hvis du får mareritt i natt).
3. M.I.A. - Paper Planes - spilt 75 ganger.
4. Salem - Killer - spilt 64 ganger (og sangen er ikke 6:23 lang, men versjonen med et laaaaangt tomrom på slutten var den eneste jeg fant).
5. Casiokids - Fot i hose - spilt 48 ganger.
6. Salem - Tair - spilt 44 ganger.
7. Salem - Finna - spilt 42 ganger.
8. Salem - Sick - spilt 41 ganger.
9. MGMT - Indie Rokkers - spilt 39 ganger.
9. Lady Gaga - LoveGame - spilt 39 ganger.
11. Salem - Trapdoor - spilt 38 ganger.
11. Ke$ha - TiK ToK - spilt 38 ganger.
13. Salem - Skullcrush - spilt 37 ganger.
14. Salem - Frost - spilt 36 ganger.
14. Lady Gaga - Bad Romance - spilt 36 ganger.

Så dere hva jeg gjorde der? (Jeg bøyde ikke verbet!) Jeg motstod fristelsen til å legge ut i det vide og det breide om hver bidige sang! Hipp hurra! Og ingen kan i væffal beskylde meg for å ha enspora musikksmak.

Og fordi jeg aldri gidder å tenke ut sånne fiffige spørsmål sjøl, var jeg ganske heldig som fant en liten skjemasak på Eirin sin blogg. Jeg har fått tillatelse til å stjele den, noe som sikkert betyr at dere kan stjele den videre, så værsågod, mine damer og herrer:

Hva gjorde du i 2010 som du aldri har gjort før?
Vel, jeg bodde i Bø, da. Røyka funnystuff. Var filmanmelder for realz. Var DJ. Var filmklubbleder. Trakk visdomstann (riktignok ikke sjøl, men likevel). Besøkte Henrik. Leste høyt under litteraturuka i Drammen. Brant kors, to stykker, til og med. Vant en "beste film"-pris. Kjøpte Holga. Flere ting.

Hvilke land har du besøkt det siste året?
Cuba og Irland.

Hva ønsker du deg neste år som du har savnet?
En følelse av at ting henger sammen og at alt kommer til å gå bra til slutt.

Hvilke datoer i 2010 vil du aldri glemme, og hvorfor?
Jeg husker ingen datoer. Er dårlig med tall.

Ble du forelsket i 2010?
Bare i et band.

Hva var ditt favorittprogram på TV?
Favoritten over alle vil for alltid være Battlestar Galactica, men jeg skal innrømme at jeg blei veldig, veldig glad i Flight of the Conchords.

Hvilken bok er den beste du har lest i år?
Everything Is Illuminated av Jonathan Safran Foer.

Hva var årets beste musikalske oppdagelse?
SALEM. Duh.

Hva ønsket du deg? Og fikk?
En plass på forfatterstudiet.

Hva gjorde du på bursdagen din?
Spiste på McDonald's med Henrik og Tor Espen.

Hva har holdt deg i mental balanse?
Har jeg noensinne vært i mental balanse?

Hvem var den beste nye personen som kom inn i livet ditt?
Har jeg lov å si flere? For jeg vil gjerne si forfatterklassen min.

Ønsker og planer for det nye året:
At ting vil henge sammen og at alt skal gå bra til slutt. Og Hovefestivalen.

Godt nyttår til gud og hvermann!

7 kommentarer:

  1. Fint innlegg :) Tror jeg stjeler skjemaet hvis du lover å kommentere på bloggen min! Kan ikke få sagt hvor misunnelig/unnelig jeg er for at du går på forfatterstudiet :) Virker utrolig kult!

    Ha et godt nytt år, så håper jeg egentlig at vi ses snart. Jeg har av en eller annen grunn alltid sett på oss som ganske like på mange felter, selv om vi egentlig ikke kjenner hverandre så godt :P Kanskje rart. Jaja. Godt nyttår, hvertfall!

    SvarSlett
  2. Ich haben stjålet skjemaet selv og det var for øvrig interessemant lesning ;) Og godt nyttår =D Klem og smilende hilsener fra meg <3

    SvarSlett
  3. GGodt nyttår :D Og ja, eg herma litt ;). Det med last.fm-lista var ein særdeles god idé :D.

    SvarSlett
  4. ih, jeg stjæler det! hurra for året som har vært, og for det som kommer. kos deg masse på fest i hovedstaden!

    SvarSlett
  5. totusenogti var fint, dette blogginnlegget er fint, everything is illuminated er fantastisk og hovefestivalen er magisk. mih.

    SvarSlett
  6. @ Gro: Hoho, kan godt kommentere bloggen din, vettu :3 Og ja, det er lenge siden vi har sett hverandre nå...

    @ alle: Godt nyttår, ja, og stjel i vei, og dere gjør meg alltid glad ved å kommentere <3

    SvarSlett